СТАТУТ Громадської
організації «Всеукраїнський
центр протидії корупції та сприяння
правоохоронним органам «Антикорупційна
ініціатива» (Нова
редакція 2019 р.) 1
ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ 1.1 Громадська організація
«Всеукраїнський центр протидії корупції та сприяння правоохоронним органам
«Антикорупційна ініціатива» (надалі Центр) - є добровільною, неприбутковою
громадською організацією, створеною згідно Конституції України, Закону України
«Про об'єднання громадян» та інших нормативно-правових актів, що регулюють
правові відносини в сфері діяльності об’єднань громадян, для задоволення та захисту законних інтересів її
членів. 1.2 Центр поширює свою
діяльність на адміністративну територію України та має всеукраїнський статус. 1.3
Центр здійснює свою
діяльність на основі принципів законності, прозорості, відкритості та
публічності, самоврядності, добровільності, спільності інтересів, рівності прав
та відсутності майнового інтересу його членів. Всі основні питання статутної
діяльності Центру повинні вирішуються на Загальних зборах всіх членів або
представників членів Центру. 1.4
Центр є юридичною особою
з моменту його державної реєстрації, має самостійний баланс, відокремлене
майно, рахунки в банківських установах, у тому числі валютні, необхідні
печатки, штампи, бланки, символіку та іншу атрибутику, зразки яких
затверджуються Правлінням Центру. Символіка реєструється в порядку,
встановленому чинним законодавством України. 1.5
Центр в своїй діяльності
керується Конституцією України, законами України «Про громадські об`єднання»,
міжнародними Конвенціями, ратифікованими Верховною Радою України, чинним
законодавством України, а також цим Статутом. 1.6
Найменування Центру: 1.6.1
Повне найменування українською мовою: Громадська організація
«Всеукраїнський центр протидії корупції та сприяння правоохоронним органам
«Антикорупційна ініціатива»; 1.6.2
Скорочена найменування українською мовою: ГО «ВЦПКСПО «Антикорупційна
ініціатива»; 1.6.3
Повна назва російською мовою: «Всеукраинский
центр противодействия коррупции и содействия правоохранительным органам
«Антикоррупционная инициатива»; 1.6.4
Скорочена назва російською мовою: «ВЦПКСПО «Антикоррупционная инициатива»; 1.6.5
Повна назва англійською мовою: «All Ukrainian anti - corruption center and law
enforcement support «Anti-
corruption Initiative»; 1.6.6
Скорочена назва англійською мовою: «All Ukrainian anti -
corruption center and law enforcement support «Anti- corruption Initiative». 1.7
Центр може використовувати свою назву
на бланках, печатках, штампах, у символіці та атрибутиці. 2 МЕТА, ПРЕДМЕТ, ЗАВДАННЯ ТА ОСНОВНІ ФОРМИ ЗДІЙСНЕННЯ
ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ 2.1
Основною метою
діяльності Центру є реалізація законних інтересів його членів у розробці та
впровадженні на державному рівні національної антикорупційної політики шляхом
залучення громадськості до участі у законотворчому процесі, встановленні
громадського контролю за дотриманням Конституції та законів України посадовими
особами державних органів, у тому числі правоохоронних органів, військових
формувань, органів місцевого
самоврядування, та судами, а також сприянні їх діяльності: - в запобіганні та протидії корупційним правопорушенням; - здійсненні незалежних наукових досліджень щодо природи й форм проявів
корупції в Україні та вироблення на основі позитивного досвіду передових
демократій світу пропозицій щодо створення дієвої системи запобігання і
протидії корупції; - під час формування та реалізації державної політики державних установ
у сферах використання державних інформаційних ресурсів та інформації, в тому
числі у частині захисту інформації. 2.2
Завданнями Центру є: 2.2.1
Громадська підтримка,
доповнення та конкретизація ініціатив Президента, Парламенту та Уряду України з
викорінення корупції, як явища, несумісного з подальшим розвитком українського
суспільства. Реалізація Національної антикорупційної стратегії. 2.2.2
Сприяння практичному
здійсненню міжнародних, державних, регіональних та місцевих програм,
спрямованих на профілактику корупції на всіх рівнях та у всіх сферах
суспільного життя. 2.2.3
В інтересах сприяння
євроінтеграції України, організація взаємодії з міжнародними та національними
громадськими і урядовими організаціями антикорупційного спрямування, вироблення
пропозицій щодо адаптації в національне законодавство міжнародних
антикорупційних норм, впровадження позитивного досвіду протидії корупції. 2.2.4
Організація та
здійснення заходів, спрямованих на розвиток громадянського суспільства в
загальній концепції розвитку держави через участь у соціальному діалозі
громадськості та влади. У цьому контексті - реалізація конституційних прав
громадян щодо участі у законотворчому процесі шляхом широкого громадського
обговорення найбільш пріоритетних проблем, та надання суб’єктам законодавчої
ініціативи узагальнених пропозицій щодо розробки за участю Центру, затвердження
і впровадження ефективних національних антикорупційних норм та програм під час
формування та реалізації державної політики. 2.2.5
З метою сприяння росту
довіри громадян до державних органів, у тому числі правоохоронних органів,
військових формувань, органів місцевого
самоврядування та органів судової влади, здійснення спільно з їх керівництвом
комплексу заходів із забезпечення неухильного дотримання законності й
відкритості у функціонуванні вказаних державних органів, участь в організації
та здійсненні громадської антикорупційної експертизи їх діяльності, вироблення
на її основі конкретних конструктивних пропозицій з усунення передумов
виникнення і поширення в них корупції. 2.2.6
Вироблення та реалізація
заходів з формування у представників владних, політичних та насамперед
економічних кіл глибокого усвідомлення в тому, що рішуче подолання корупції
відкриває вигідні перспективи для їх подальшої діяльності. 2.2.7
Реалізація комплексу
організаційних заходів із запобігання та викриття корупції у діяльності
посадових осіб суб’єктів господарювання. Організація дієвої взаємодії з
керівниками комерційних служб безпеки. 2.2.8
Сприяння органам, які
відповідно до законодавства України здійснюють правоохоронні та правозастосовні
функції з протидії корупції в державних органах, у тому числі правоохоронних
органах, військових формувань, органів місцевого самоврядування та судах всіх
юрисдикцій. 2.2.9
Використання поштових
скриньок та телефонів довіри для отримання всіх, у тому числі анонімних,
повідомлень громадян щодо фактів корупції та інших протиправних проявів.
Відповідно до вимог чинного законодавства України, спрямування повідомлень про
злочини та іншої оперативно-важливої інформації до правоохоронних органів за
належністю. 2.2.10
Залучення Центром
матеріально-технічних, інформаційних та інших ресурсів для здійснення Статутної
діяльності. 2.3
Для досягнення мети
Центр в установленому порядку проводить наступну діяльність: 2.3.1
Представляє і захищає
свої законні інтереси та законні інтереси своїх членів в державних органах, у тому
числі правоохоронних органах, військових формувань, органів місцевого самоврядування та судах. 2.3.2
Приймає участь в
організації та здійсненні цивільного контролю діяльності державних органів, у
тому числі правоохоронних органів, військових формувань, органів місцевого самоврядування та судах
через участь в громадських колегіях, що діють при вказаних органах влади та за
допомогою моніторингу стану корупції, в порядку встановленому законодавством
України. У цьому контексті: ·
здійснює та
замовляє громадські антикорупційні експертизи чинних законодавчих норм та
проектів нормативно-правових актів; ·
використовує дані
наукових та соціологічних досліджень, у тому числі ініційованих Центром, з
питань протидії корупції та реалізації державної політики державних установ
за напрямками їх діяльності; ·
за висновками цих
експертиз надає конкретні пропозиції до суб’єктів законодавчої ініціативи; ·
приймає участь у
громадських слуханнях та інших заходах з питань запобігання та протидії
корупції законності використання та захисту державних ресурсів, у тому числі
інформаційних. 2.3.3
Витребує та отримує від державних
органів, у тому числі правоохоронних органів, військових формувань, органів місцевого самоврядування та судів інформацію
щодо діяльності з попередження та протидії корупції у обсягах та порядку,
встановленому чинним законодавством. 2.3.4
Інформує Президента,
Верховну Раду та Кабінет Міністрів України, органи прокуратури, інші
правоохоронні органи, керівництво та колективи підприємств чи організацій,
громадськість про викриті факти вчинення корупційних правопорушень, незаконного
використання державних ресурсів, у тому числі інформаційних, а також щодо
узагальнених пропозицій громадян про внесення змін в чинні законодавчі норми чи
до розробки антикорупційних програм. 2.3.5
Координує діяльність
членів Центру, спрямовану на виконання основних статутних завдань Центру, та
проводить громадські заходи по протидії корупції. 2.3.6
Сприяє поширенню
інформації, науково-методичних матеріалів, періодичної преси, літератури, що
стосуються проблем просвіти, соціального захисту, культурно-освітнього розвитку
громадян, а також організовує та сприяє в проведенні науково-практичних
конференцій та інших заходів науково-просвітницького характеру в галузі
попередження й подолання корупції. 2.4. Для виконання основних завдань Центр в установленому порядку має право: 2.4.1. Виступати учасником цивільно-правових відносин,
набувати майнові та немайнові права, бути позивачем та відповідачем у судах
загальної юрисдикції та третейських судах; 2.4.2. Представляти і захищати свої законні інтереси та
законні права своїх членів у в органах державної влади, правоохоронних органах
та суді; 2.4.3. Проводити моніторинг стану корупції; 2.4.4. Ідейно, організаційно та матеріально підтримувати
інші об'єднання громадян, надавати допомогу в їх створенні; 2.4.5. Розповсюджувати інформацію і пропагувати свої ідеї
та цілі; 2.4.6. Отримувати від державних органів, у тому числі
правоохоронних органів, військових формувань,
органів місцевого самоврядування та судів, необхідну для реалізації
своїх цілей і завдань. 2.4.7. Вносити встановленим порядком пропозиції до
державних органів та органів місцевого самоврядування. 2.4.8. Сприяти об’єднанню зусиль державних, громадських,
приватних організацій та установ з іноземними організаціями, а також з
установами відповідного рівня з метою розробки та впровадження національних та
міжнародних програм і проектів протидії корупції. 2.4.9. Сприяти розробці та впровадженню програм та
проектів, що відповідають завданням Центру. 2.4.10. Підтримувати прямі міжнародні контакти та
зв’язки, укладати з іноземними партнерами угоди, що не суперечать чинному
законодавству та міжнародним угодам України. 2.4.11. Сприяти здійсненню просвітницької та
науково-методичної діяльності, запозиченні досвіду інших країн з протидії
корупції. 2.4.12. Брати участь в організації та проведенні
міжнародних, національних та регіональних конференцій, форумів, симпозіумів,
прес-конференцій, громадських слухань, круглих столів, виставок, тощо. 2.4.13. Мати власну символіку, яка підлягає державній
реєстрації у порядку, визначеному законодавством України. 2.4.14. Мати відокремлені підрозділи Центру по всій
території України. 2.4.15. Засновувати підприємства, засоби масової
інформації та створювати установи і організації, необхідні для виконання
статутних цілей. 2.4.16. Здійснювати необхідну господарську та іншу
комерційну діяльність шляхом створення госпрозрахункових установ і організацій
із статусом юридичної особи, в порядку, встановленому законодавством України. 2.4.17. Перелік прав та обов’язків Центру не є вичерпним,
громадська організація може мати також й інші права та обов’язки, що не
суперечать чинному законодавству України. 3 ЗАСНОВНИКИ ТА ЧЛЕНИ ЦЕНТРУ, ЇХ ПРАВА ТА ОБОВ`ЯЗКИ 3.1. Засновники Центру є першими членами громадської
організації, які не мають переваг в правах перед іншими членами громадської
організації, а після прийняття рішення про реєстрацію організації всі права
засновників на засновану громадську організацію переходять до вищого органу
організації - Загальних зборів Центру. 3.2. Всі Члени Центру мають рівні права, встановлені
законами України та Статутом. 3.3. Членство в Центрі є нематеріальним правом та не може
передаватися іншій особі. 3.4. Кошти, членські внески та інше майно, внесене
засновниками та членами Центру, переходять у власність громадської організації
та використовуються виключно на виконання статутних завдань Центру. 3.5. Центр не несе відповідальності за зобов’язаннями
своїх членів, як і останні не несуть відповідальності за зобов’язаннями Центру. 3.6. Членами Центру можуть бути громадяни України,
іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні на законних
підставах, що досягли 18 років, які беруть участь у виконанні статутних
завдань, визнають вимоги положень цього Статуту. 3.7. Прийом до Центру фізичних осіб та припинення їх
членства в Центрі здійснюється Правлінням на підставі письмової заяви. 3.8. Дострокове припинення членства (виключення з
членства) в Центрі здійснюється Правлінням за невиконання Статутних зобов’язань
або несплату членських внесків. 3.9. Рішення про виключення з членства в Центрі може бути
оскаржене через звернення особи до Загальних зборів протягом 10 днів з дати
прийняття Правлінням рішення про припинення членства. 3.10. Центр може надавати почесне членство. Почесними
членами можуть бути фізичні особи, які внесли вагомий внесок в антикорупційну
діяльність. Почесне членство в Центрі затверджується рішенням Правління. 3.11. Члени Центру мають право: 3.11.1. Здійснювати цивільний контроль діяльності державних
органів, у тому числі правоохоронних органів, військових формувань, органів місцевого самоврядування та судів; 3.11.2. Обирати та бути обраним до керівних органів
Центру; 3.11.3. Вносити пропозиції в керівні органи Центру з
питань, що пов’язані з його діяльністю; 3.11.4. Одержувати будь-яку інформацію про діяльність
Центру; 3.11.5. Добровільно припиняти своє членство в Центрі на підставі
поданої заяви. 3.12. Члени Центру зобов’язані: 3.12.1. Брати участь у роботі Центру; 3.12.2. Дотримуватись положень цього Статуту; 3.12.3. Виконувати рішення керівних органів Центру; 3.12.4. Сприяти поширенню інформації про діяльність
Центру; 3.12.5. Сплачувати членські внески. 3.13. Члени Центру можуть мати також інші права і
обов’язки, що не суперечать Статуту Центру та чинному законодавству України. 3.14. Член Центру, який скомпрометував себе діями, що
суперечать меті діяльності Центру, а також бездіяльністю, рішенням Правління
може бути виключений з числа Членів Центру. 3.15. У випадку добровільного виходу або виключення з
Центру, кошти та інше майно, у тому числі вступний внесок, що сплачений до
Центру його Членом, йому не повертається.
4 ПОРЯДОК УТВОРЕННЯ І ДІЯЛЬНІСТЬ ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ
ОРГАНІЗАЦІЇ, ВІДОКРЕМЛЕНИХ ПІДРОЗДІЛІВ ТА ЇХ ПОВНОВАЖЕННЯ 4.1. Вищим керівним органом Центру є Загальні збори (далі
- Збори). 4.1.1. Збори скликаються Правлінням в міру необхідності,
але не рідше одного разу на рік. В позачерговому порядку Збори скликаються за рішенням
Правління Центру, Наглядової ради або на вимогу більшості Членів Центру, про що
вони надсилають письмове повідомлення на ім’я Голови Правління Центру. Рішення
можуть прийматися в порядку письмового опитування. Не менш як одна
десята Частина членів Центру мають право ініціювати перед Правлінням скликання
позачергових Загальних зборів. Якщо вимога Членів Центру про скликання
загальних зборів не виконана, ці члени мають право самі скликати загальні
збори. 4.1.2. Дата, місце та порядок денний проведення Загальних
зборів Центру визначається Правлінням Центру, про що члени Центру сповіщаються
письмовим повідомленням. Повідомлення про Загальні збори надсилається поштою, в
тому числі електронною, або факсом чи іншим засобами зв’язку не пізніше ніж за
14 днів до проведення Зборів за останньою зареєстрованою адресою члена Центру. 4.1.3. 3бори вважаються легітимними, якщо на них присутні
більш-ніж 51 % членів Центру. Рішення Зборів з питань, зазначених в пунктах
4.2.1. - 4.2.7., приймаються голосами 3/4 членів Центру, присутніх на
Зборах, з решти питань рішення приймаються простою більшістю голосів. Рішення щодо відчуження майна Центру на суму, що
становить п’ятдесят і більше відсотків майна Центру, приймається 3/4 голосів
Членів Центру. Прийняття рішення з використанням засобів зв’язку не
допускається. 4.2. До компетенції Загальних зборів належать: 4.2.1. Затвердження Статуту Центру та внесення змін та
доповнень до нього; 4.2.2. Обрання та відкликання Голови Правління Центру; 4.2.3. Обрання та відкликання Правління Центру; 4.2.4. Обрання та відкликання Наглядової ради Центру; 4.2.5. Визначення основних напрямків діяльності Центру; 4.2.6. Прийняття Програми та Концепції діяльності Центру; 4.2.7. Прийняття рішення про реорганізацію та припинення
діяльності Центру; 4.2.8. Розгляд і затвердження звітів Правління та
Наглядової ради; 4.2.9. Вирішення інших статутних повноважень щодо
діяльності Центру, в тому числі і повноважень, наданих Правлінню та Голові
Правління Центру. 4.3. Керівним органом в період між Зборами, який здійснює
поточне керівництво практичною діяльністю Центру є Правління Центру. 4.4. Правління та його члени обираються та відкликаються
Загальними зборами Центру. Правління та його члени обираються строком на чотири
роки. Члени Правління можуть бути переобрані на наступний термін. 4.5. До повноважень Правління Центру належать: 4.5.1. Затвердження планів діяльності, які випливають з
основних завдань Центру; 4.5.2. Прийняття рішень про утворення чи припинення
діяльності відокремлених підрозділів. 4.5.3. Прийняття рішень про заснування госпрозрахункових
підприємств та організацій, а також рішень про їх ліквідацію чи реорганізацію; 4.5.4. Визначення дати, місця проведення й порядку денного
чергових Загальних зборів Центру; 4.5.5. Затвердження зразків атрибутики та символіки
Центру та його відокремлених підрозділів; 4.5.6. Затвердження проекту щорічного бюджету Центру; 4.5.7. Включення (виключення з) Членів Центру; 4.5.8. Прийняття рішень про вступ до спілок об’єднань
громадян, міжнародних організацій та їх об’єднань або про вихід з таких
організацій та об’єднань, в порядку, передбаченому чинним законодавством; 4.5.9. Ініціювання пропозицій до Зборів щодо внесення
змін до персонального складу Правління; 4.5.10. Визначення дати, місця проведення і порядку
денного щорічних та позачергових Зборів; 4.5.11. Затвердження розміру та порядку сплати вступних
та членських внесків членів Центру; 4.5.12. Здійснення інших повноважень, що не віднесені до компетенції
Зборів. 4.6. Правління збирається на чергові засідання не менше
як один раз на квартал, а в позачерговому порядку - на вимогу Голови Правління,
або більшості членів Правління. 4.6.1. Правління вправі приймати рішення, якщо в
засіданні взяли участь не менше 60% його членів. 4.6.2. Рішення Правління приймаються простою більшістю
голосів його членів, присутніх на засіданні, за винятком рішень щодо включення
до (виключення з) Членів Центру, ініціювання пропозицій до Зборів щодо внесення
змін та доповнень до Статуту, припинення діяльності Центру, які приймаються не
менше ніж 3/4 від загальної кількості членів Правління Центру. 4.6.3. При прийнятті рішень кожен член Правління має один
голос. Рішення Правління Центру оформляється протоколом за підписом Голови
Правління Центру. 4.6.4. Дата, місце та порядок денний засідань Правління
визначаються його Головою, про що члени Правління сповіщаються письмовим
повідомленням за підписом Голови Правління Центру. Такі повідомлення
надсилаються поштою, в тому числі електронною, або факсом чи іншим засобами
зв’язку за останньою зареєстрованою адресою членів Правління не пізніше ніж за
10 днів до визначеної дати проведення засідання. 4.6.5. Кожен член Правління має право репрезентувати
Центр у стосунках з державними органами і організаціями, громадськими
об’єднаннями, зарубіжними організаціями у межах його повноважень, визначених
Головою Правління. 4.6.6. Правління підзвітне Загальним Зборам, організовує
виконання їх рішень та щорічно звітує про свою діяльність. Позачергове
звітування здійснюється на вимогу не менш як однієї третини членів Центру. 4.7. Керівництво діяльністю Центру між загальними зборами
здійснює Голова Правління Центру, який одночасно є членом Правління. 4.8. Голова Правління Центру обирається та відкликається
Загальними зборами Центру. Голова Правління Центру обирається строком на чотири
роки. Голова Правління може бути переобраний на наступний термін. 4.9. Голова Правління Центру має такі повноваження: 4.9.1. Діє від імені Центру та представляє його інтереси
у стосунках з державними органами, органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами та організаціями, незалежно від форми власності та
юридичного статусу, а також у стосунках з будь-якими фізичними особами, з
правом підпису документів, договорів та інших правочинів в межах своєї
компетенції; 4.9.2. Керує роботою та забезпечує діяльність Правління
Центру; 4.9.3. Головує на засіданнях Правління; 4.9.4. Скликає позачергові збори Центру; 4.9.5. Скликає засідання Правління Центру; 4.9.6. Визначає дату, місце та порядок денний засідань
Правління Центру; 4.9.7. Здійснює загальне керівництво підготовкою питань,
які підлягають розгляду Загальними зборами та Правлінням; 4.9.8. Розпоряджається майном та коштами Центру в межах
повноважень, наданих йому Загальними зборами; 4.9.9. Відкриває в банках рахунки з правом першого
підпису всіх фінансових документів; 4.9.10. Підписує протоколи та рішення Правління Центру; 4.9.11. Видає накази та розпорядження Центру; 4.9.12. Інформує Правління про стан справ у Центрі; 4.9.13. Затверджує зразки печаток, штампів, бланків та
інших реквізитів Центру та його відокремлених підрозділів; 4.9.14. Розглядає та реагує на пропозиції і скарги
громадян; 4.9.15. Репрезентує Центр у зносинах з державними
органами і організаціями, громадськими об’єднаннями, зарубіжними організаціями. 4.9.16. Звітує про свою роботу та роботу Правління. Голова Правління щорічно звітує на загальних зборах
Організації про реалізацію основних напрямків діяльності Центру, виконання
рішень загальних зборів. Звіт про роботу Правління та його Голови
затверджується на загальних зборах. Позачергове звітування здійснюється на вимогу не менш як
однієї третини Членів Центру. 4.10. На період відсутності Голови Правління Центру його
обов’язки виконує заступник Голови Правління Центру, який призначається Головою
Правління Центру з членів Правління, повноваження якого підтверджуються
відповідним дорученням. 4.11. Контролюючі функції у Центрі здійснює Наглядова
рада, роботою якої керує Голова Наглядової ради, який обирається Загальними
зборами Центру, що визначають строк його повноважень. 4.11.1. Наглядова рада та її членами обирається та відкликається Загальними
зборами Центру. Наглядова рада з її членами обирається строком на чотири роки. Члени Наглядової ради можуть бути переобрані на
наступний термін. 4.11.2. До складу Наглядової ради не можуть входити члени
Правління та Голова Правління Центру. 4.11.3. Голова Наглядової ради та члени Наглядової ради
не одержують платню за свою роботу в контролюючому органі Центру. 4.12. Наглядова рада Центру має наступні повноваження: 4.12.1. Здійснює нагляд за діяльністю Центру, за
виконанням бюджету Центру; 4.12.2. Здійснює контроль за законністю та ефективністю
використання коштів та майна Центру; 4.12.3. Приймає рішення про проведення аудиторських
перевірок; 4.12.4. Представляє Загальним зборам звіт про свою
роботу. 4.12.5. 3асідання Наглядової ради проводяться не рідше
одного разу на рік. 4.12.6. 3асідання Наглядової ради вважається легітимним,
якщо на ньому присутні не менше половини її членів. 4.12.7. Рішення Наглядової ради приймаються простою
більшістю голосів членів Наглядової ради, присутніх на засіданні та
оформлюються рішеннями або актами. 4.13. Члени Наглядової ради зобов’язані: 4.13.1. Вимагати позачергового скликання засідань
Наглядової ради у випадку виникнення загроз інтересам Центру або виявлення
зловживань з коштами та майном Центру посадовими особами. 4.13.2. У випадку необхідності прийняття термінових
рішень в питаннях діяльності Центру вимагати скликання Загальних зборів та бути
присутніми на них з правом дорадчого голосу. 4.13.3. Наглядова рада щорічно звітує на загальних зборах
Центру. Позачергове звітування здійснюється на вимогу не менш як однієї третини
Членів Центру. 4.14. Голова Наглядової ради та члени Наглядової ради
мають право отримувати інформацію від посадових осіб Центру щодо діяльності
Центру. 4.15. Правління Центру, Голова Правління забезпечують
надання Наглядовій раді всіх необхідних документів для проведення фінансових перевірок
використання коштів та майна Центру. 4.16. Основою Центру є його відокремлені підрозділи, які
створюються Правлінням Центру в
адміністративно-територіальних одиницях України, зазначених в ч.2 ст.133
Конституції України, при наявності не менше 2-х
членів. 4.16.1. Відокремлені підрозділи створюються та
припиняються рішенням Правління. 4.16.1. Відокремлені підрозділи Центру у своїй діяльності
керуються цим Статутом та Положенням про відокремлений підрозділ Центру. 4.16.2. Положення про відокремлений підрозділ Центру
розробляється та затверджується Правлінням Центру. 4.16.3. Керівники відокремлених підрозділів обираються та
відкликаються Загальними зборами відокремлених підрозділів. Вказані рішення
затверджуються Правлінням Центру. 4.16.4. Відокремлені підрозділи Центру не є юридичними
особами, мають статус неприбуткових, реєструються та припиняють свою діяльність у встановленому
чинним законодавством України порядку. 4.17. Члени Центру мають право оскаржити рішення, дію або бездіяльність
іншого члена Центру, Голови Правління, Правління або його члена, або члена
Загальних зборів шляхом подання письмової скарги, а саме: - на дії, бездіяльність або рішення члена Центру – первинна скарга
подається до Голови Правління, який зобов’язаний отримати письмові пояснення
від особи, дії, бездіяльність або рішення якого оскаржується, та протягом 20
(двадцяти) робочих днів розглянути скаргу із письмовими поясненнями та
повідомити про результати її розгляду скаржника. В разі відхилення скарги – повторна
скарга подається до Правління, яке зобов’язане розглянути скаргу на найближчому
засіданні, із обов’язковим викликом члена Центру, який скаржиться, а також
члена Центру, бездіяльність або рішення якого оскаржується. В разі відхилення
скарги Правлінням – повторна скарга подається до Загальних зборів Центру, які
зобов’язані розглянути скаргу на черговому, або позачерговому засіданні, із
обов’язковим викликом члена Центру, який скаржиться, а також члена Центру дії,
бездіяльність або рішення якого оскаржується; - на дії, бездіяльність або рішення Голови Правління – первинна скарга
подається до Правління Центру, яке зобов’язане розглянути скаргу на найближчому
засіданні, із обов’язковим викликом члена Центру, який скаржиться, а також
Голови Правління дії, бездіяльність або рішення якого оскаржується. В разі
відхилення скарги Правлінням – повторна скарга подається до Загальних зборів,
які зобов’язані розглянути скаргу на черговому або позачерговому засіданні, із
обов’язковим викликом члена, який скаржиться, а також Голови Правління дії,
бездіяльність або рішення якого оскаржується; - на дії, бездіяльність або рішення Правління, члена Правління – первинна
скарга подається до Голови Правління, який зобов’язаний розглянути скаргу
протягом 20 робочих днів, із обов’язковим викликом члена Центру, який
скаржиться, а також члена Правління, члена Загальних зборів, бездіяльність або
рішення якого оскаржується. В разі відхилення скарги Головою Правління –
повторна скарга подається до Загальних зборів, які зобов’язані розглянути
скаргу на черговому або позачерговому засіданні, із обов’язковим викликом
члена, який скаржиться, а також члена Правління, члена Загальних зборів, дії чи
бездіяльність або рішення якого оскаржується. - на дії, бездіяльність або рішення Загальних зборів Центру - до суду,
відповідно до чинного законодавства на момент оскарження таких дій,
бездіяльності або рішень.
5 ДЖЕРЕЛА НАДХОДЖЕННЯ І ПОРЯДОК ВИКОРИСТАННЯ КОШТІВ 5.1. Центр може мати у власності рухоме та нерухоме
майно, матеріальні та нематеріальні активи, кошти, а також інше майно, придбане
на законних підставах та необхідне для здійснення його статутної діяльності. 5.2. Майно та кошти Центру формуються: 5.2.1. За рахунок внесків його Членів, а також за рахунок
благодійних внесків та пожертвувань фізичних і юридичних осіб, у тому числі
іноземних; 5.2.2. За рахунок коштів або майна, які надходять
безоплатно або у вигляді безповоротної фінансової допомоги чи добровільних
пожертвувань; 5.2.3. За рахунок грантів по програмах підтримки
громадських організацій. 5.3. Майно та кошти Центру спрямовуються на досягнення
мети його діяльності, а також на утримання Центру, в тому числі: 5.3.1. Витрати на оренду приміщень, їх експлуатацію,
ремонт тощо; 5.3.2. Витрати на видання інформаційно-рекламної та іншої
поліграфічної продукції; 5.3.3. Витрати на фінансування заходів, що проводяться
іншими організаціями і відповідають завданням Центру; 5.3.4. Цільове фінансування окремих програм, в тому числі
освітніх, заходів, семінарів, науково-практичних конференцій тощо; 5.3.5. Витрати на відрядження, транспорт, поштові,
телеграфні, телефонні та інші послуги. 5.4. Заборонено розподіляти отримані доходи (прибутки)
або їх частини серед засновників (учасників), членів Центру, працівників (крім
оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів
управління та інших пов’язаних з ними осіб. 5.5. Центр несе відповідальність за своїми зобов’язаннями
всім своїм майном та коштами, на які відповідно до чинного законодавства може
бути накладено стягнення. Члени Центру не відповідають за зобов’язаннями
Центру, а Центр не відповідає за зобов’язаннями своїх членів. 5.6. Центр не несе відповідальності за зобов’язаннями
держави, так само як держава не несе відповідальності за зобов’язаннями Центру. 6 ПОРЯДОК ОБЛІКУ, ЗВІТНОСТІ ТА КОНТРОЛЮ 6.1. Центр здійснює відповідно до чинного законодавства
поточний та бухгалтерський облік результатів своєї діяльності, подає
статистичну та податкову звітність у встановленому порядку і обсязі відповідним
державним органам. 6.2. Центр звітує про свою діяльність, використання майна
та коштів перед Членами Центру. 6.3. Обліковий фінансовий рік Центру співпадає з
календарним. Перший фінансовий рік Центру починається з дня його державної
реєстрації і продовжується до 31 грудня. 6.4. Контроль за діяльністю Центру здійснюється з боку
державних органів на підставі чинного законодавства. 7 ВНЕСЕННЯ ЗМІН ТА ДОПОВНЕНЬ ДО СТАТУТУ 7.1. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться
рішенням Загальних зборів Центру, яке приймається 3/4 голосів від загальної
кількості Членів Центру, присутніх на них. 7.2. Зміни та доповнення реєструються в установленому
законодавством порядку. 7.3. Зміни до Статуту оформляються шляхом викладення
Статуту в новій редакції. 8 ПОРЯДОК ПРИПИНЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЦЕНТРУ 8.1. Припинення діяльності Центру відбувається шляхом
його реорганізації або саморозпуску у порядку, передбаченому чинним
законодавством та цим Статутом. 8.2. Реорганізація Центру відбувається за рішенням
Загальних зборів Центру, яке приймається 3/4 голосів від загальної кількості присутніх
на зборах Членів Центру. При реорганізації всі зобов’язання Центру переходять
до правонаступника. 8.3. Центр не може бути реорганізований у юридичну особу,
метою діяльності якої є отримання прибутку. 8.4. Ліквідація Центру проводиться за рішенням Загальних
зборів Центру, яке приймається 3/4 голосів від загальної кількості присутніх на
Загальних зборах Членів Центру, або на підставі рішення суду у порядку,
передбаченому чинним законодавством. 8.5. Орган, який прийняв рішення про ліквідацію Центру,
призначає Ліквідаційну комісію. З дня призначення Ліквідаційної комісії до неї
переходять повноваження з управління Центром. 8.6. Ліквідаційна комісія у триденний термін з моменту її
призначення публікує інформацію про ліквідацію Центру в одному з
загальнодоступних засобів масової інформації, оцінює наявне майно Центру,
проводить розрахунки з кредиторами Центру, складає ліквідаційний баланс та
подає його на затвердження органу, що призначив Ліквідаційну комісію. 8.7. Активи, що належать Центру, включаючи виручку від
розпродажу його майна, після виконання зобов’язань перед бюджетом та іншими
кредиторами, передаються одній або кільком неприбутковим організаціям
відповідного виду або зараховуються до доходу бюджету у разі припинення
юридичної особи – неприбуткової організації (у разі її ліквідації, злиття,
поділу, приєднання або перетворення). 8.8. У разі припинення
діяльності Центру будь-які його залишкові активи не можуть розподілятися між
членами Центру, а повинні бути пожертвувані або іншим чином передані до однієї
або кількох неприбуткових організацій відповідного виду або зараховуються до
доходу бюджету. За будь-яких умов, активи Центру при його ліквідації, не можуть
бути спрямовані на користь будь-якої фізичної особи. |